Beca de inmersión lingüística

publicado el 24.02.2013
Bajar en PDF Bajar en PDF | Enviar por email | Versión para imprimir de este documento Versión imprimir

Hoy día nos cuesta pensar que existen buenos estudiantes, bueno, a mi no porque convivo con ellos/as cada día y me llena de orgullo ver sus caras de satisfacción cuando, como es normal para ellos/as hacen las cosas bien. Y es que el trabajo bien hecho tiene sus recompensas! Este año, como todos sabéis, no disponemos de becas del Ministerio para nuestro viaje anual de inmersión lingüística. Por ello, la escuela con la que venimos trabajando desde hace algunos años, ha querido regalar una plaza a uno de nuestros alumnos, para lo cual han concursado, con excelente calidad, realizando una redacción en inglés mostrando sus inquietudes y expectativas ante la experiencia de la que disfrutarán después de Semana Santa. Desde esta nuestra web quiero felicitar a todos los participantes y hacerles partícipes de la redacción ganadora. Esperamos que la disfruten como nosotros/as hemos hecho.

... sigue leyendo

“TRAVELLING WITH SPEAK&FUN”

Dear dream makers,

I was only 5 when mum gave me a globe. My mind couldn’t imagine so many countries in something that resembled to my football.

Somebody told me that I was in a point on that ball, and it was so minuscule that I couldn’t be appreciated. My world was in that point!

After that, I knew there were other boys like me with other cultures and languages in other “points”.

With the passing of time, I started to imagine the amount of people, animals and things who lived in each spot.

This is how I started to dream with each “point”, with the world hidden behind them.

Now, at 15, I have the luck to speak from the experience, because it isn’t the first time I travel with Speak&Fun.

I travel with the expectancy of what the next “point” that I’ll discover will bring. Simply the excitement of the possibility of travel abroad and what the different cultures awaken in you is amazing.

Travelling is an adventure which is extremely exciting. You have fun, but above all else, you get rich. You get rich from the experience.

Thanks to Speak&Fun and all the team of dreams makers I have the opportunity to travel again and to expand my “point”, my world, and my life. Thanks!

Looking forward hearing for you,

Francisco Miguel Soler Martínez IES Alyanub (Vera)

comentar este artículo
<< abril 2019 >>
29300102030405
Lunes 1ro de julio

2007502 visitas desde octubre de 2010. 619 artículos publicados. 13 autores. comentarios.